menu
Beta Motor
Fabian
06/20/2023
Představujeme Xtrainer MY24

Beta uvádí na trh Xtrainer MY2024! Po úspěchu předchozích modelů a kompletní generální přestavbě v minulém modelovém roce Beta opět aktualizuje svůj Xtrainer, čímž dále rozšiřuje pole využití nejuniverzálnějšího motocyklu z italského Rignano sull'Arno. Xtrainer je motocykl, který nabízí jednoduše unikátní balíček technického vybavení, výkonu, ergonomie a designu a pro nový modelový rok se může pochlubit novou grafikou, která zvýrazňuje tvar nedávno přepracovaných křivek. Nejnovější restyling propůjčuje motocyklu styl, modernost a eleganci pro jízdu, která není vůbec obyčejná - ve skutečnosti je "eXTraordinary".

Díky jedinečným vlastnostem, jako je prvotřídní poddajnost motoru a skvělé jízdní vlastnosti, Xtrainer dokonale odpovídá potřebám všech jezdců, kteří hledají motocykl, který je snadno ovladatelný, praktický a umožňuje jezdci cítit se pohodlně za všech podmínek. Xtrainer, inspirovaný světem trialu, se dokáže s odzbrojující lehkostí přizpůsobit řadě situací. Ať už jste amatér, který hledá svůj první off-roadový motocykl, zkušený enduro jezdec, který hledá méně únavný a méně náročný motocykl, nebo zkušený jezdec, který chce extrémního enduro společníka, Xtrainer je ideálním řešením. Využitelnost motocyklu v každé situaci umožňuje jezdci soustředit se pouze na jízdu a užívat si nádherný svět off-roadu. Nižší výška oproti velkému bratru RR s úzkou střední částí a přenosem výkonu, který lze snadno ovládat od nízkých po vysoké otáčky, Xtrainer má sílu, kterou potřebuje k udržení závodního stylu, ale upřednostňuje o něco pomalejší a techničtější trasy, kde může využít své trialové poslání, stejně jako točivý moment dvoudobého motoru Beta 250 nebo 300. Recept složený z jednoduchých ingrediencí, které jsou dovedně smíchány, aby vznikl mimořádný výsledek.

 

Prvky v tomto dokonalém receptu lze shrnout následovně:

Nízká hmotnost: pouhých 99 kg motocyklu, který je tak extrémně obratný a intuitivní, dokonce i pro nováčky.

Výška sedla: snížená o 20 mm ve srovnání s řadou RR, což umožňuje jezdcům dosáhnout na zem i v náročných podmínkách.

Brzdy: Hydraulické, značky Nissin, kotouče o rozměrech 260 mm vpředu a 240 mm vzadu.

Baterie: lehká, vysoce výkonná lithiová baterie.

Vidlice a tlumič: R16V se 43mm kluzáky vpředu a tlumič s přepákováním vzadu. Odpružení lze plně přizpůsobit, vidlice nabízí nastavitelné předpětí pružiny a odskok, zatímco tlumič je nastavitelný z hlediska předpětí pružiny, komprese a odskoku.

Přívěra: může být externě nastavena jezdcem, což umožňuje efektivní přizpůsobení výkonu motoru tak, aby vyhovoval všem jízdním podmínkám.

Přepínání map s tlačítkem na řídítkách: Dvě polohy pro rychlejší nebo pomalejší odezvu motoru.

Palivová nádrž: průhledná nádrž s objemem 8,8 litru.

Automatický oil-mix: umístěná pod sedadlem (které se snadno otevírá stisknutím tlačítka), odpadá potřeba směsi oleje s palivem.

Měkké pneumatiky: jejich měkká směs a agresivním designem zaručuje přilnavost v každé situaci, jezdec těží z reakcí, které jsou méně škubavé ve srovnání s pneumatikou s tužší bočnicí.

Chladicí ventilátor: ačkoli dvoutaktní motor nabízí dobrou tepelnou rovnováhu, ventilátor je namontován jako standard u Xtraineru, aby bylo zajištěno, že motor vždy udržuje ideální provozní teplotu, a to i na pomalejších trasách.

Elektrický startér: přesný a spolehlivý, nezbytný při startování motocyklu v obtížných situacích.

Motor a spojka: odvozeno od velkého RR, dodávka výkonu je uzpůsobená Xtraineru, aby vyhovovala jeho vlastnostem.

 

Vzhledem k vlastnostem a vylepšením, která motocykl obdržel v předchozím modelovém roce (zadní podsedlový rám, sací systém, baterie, větší nádrž a nové plasty), je hlavní inovací tohoto modelu inovativní elektronický klíč, zcela nová součást na motocyklu značky Beta.

Elektronický klíč: magnetický klíč typu „kill-switch“. Zařízení představuje absolutní inovaci jak pro Betu, tak pro celý enduro svět. Nový elektronický klíč je bezpečnostním systémem, který současně plní jak funkci ochrany proti krádeži, tak i funkci ochrany motocyklu a jezdce a je registrovaným exkluzivním evropským patentem od Betamotor (EP3064405B1).

Skládá se ze dvou částí: jedné, která zůstává připevněna k řídítkům motocyklu, a druhé magnetické (jezdec ji může nosit pomocí popruhu na zápěstí), která se připojí, aby se motocykl aktivoval.

Funkce ochrany proti krádeži: jako v automobilovém světě, zařízení vylučuje možnost nastartování motoru při odpojení díky kodifikaci, která jedinečně odpovídá klíčku od motorky, čímž znemožňuje krádež motocyklu při ponechání bez dozoru. To poprvé přidává další ochranu k pouhému zámku řízení.

Vyšší úroveň bezpečnosti pro jezdce a motocykl: se stejnou funkcí jako zařízení „Kill-Switch“ se motocykl vypne, když se magnetický kontaktní bod připojí k zápěstí jezdce a odpojí se od řídítek motocyklu. Vypnutí motoru zabraňuje poškození motoru v případě pádu a poskytuje větší bezpečnost pro jezdce, pokud ztratí kontrolu nebo je motocykl na zemi s otevřeným plynem. Větší ochrana pro motocykl a jezdce exkluzivně vyvinuté společností Betamotor.

 

Kromě toho jsou u modelu Xtrainer 2024 aktualizovány následující komponenty:

Sedadlo: pěna tvořící sedadlo má jinou geometrii a hustotu, aby poskytovala větší pohodlí jezdci, jako u rodiny RR. Větší opěrná plocha a jiné složení materiálů výrazně zvyšují komfort Xtraineru při jízdě.

Grafika: nová grafika připomíná větší sourozence RR. Charakteristická Beta červená je skutečně doprovázena kontrastními černými a bílými prvky v návaznosti na styl, který motocykl obdržel s předchozím restylingem, ale nyní ještě více přizpůsobené, geometrické a snadno rozpoznatelné.

 

K odběru od 26.6.2023. Také u všech našich dealerů.

 

www.betamotor.com


arrow_upward