menu
Beta Motor
Fabian
06/08/2023
Motokros RX 300 2T je tu!

Beta rozšiřuje obzory "Rideability" a vstupuje do nové dimenze – do motokrosu! Je to první moderní motokrosová motorka vyrobená italským výrobcem od počátku 80. let a představuje tak první možnost jízdy na motocyklu Beta Motocross po jeho debutu v mistrovství světa MXGP před třemi lety. Mluvíme o Beta RX 300 2T, nové hranici "Rideability" ve světě MX. Co znamená Rideability? Znamená to, že Beta umožňuje každému jezdci na svých motocyklech mít současně snadno ovladatelnou a přesto vysoce výkonnou motorku, se špičkovým výkonem, ale přesto přátelskou, zábavnou a nikdy příliš náročnou. Dnes poprvé Beta zavádí tento koncept do moderního motokrosu. 300 RX je pro evropský trh úplnou novinkou, jakkoli už o ní mnozí vědí, přinejmenším fandové značky, kteří to viděli na některých záběrech z amerického trhu. RX 300 2T je motocykl, který byl uveden na trh jako exkluzivní motokrosový motocykl pro americký trh v roce 2021. Úspěch tohoto projektu, podporovaného stále rostoucími zkušenostmi nashromážděnými v závodním poli ve světě MXGP Mistrovství s modelem 450 4T vedlo toskánskou značku k tomu, aby otevřela plyn ve vývoji motocyklu, který je dnes konfigurován jako plnohodnotný motokrosový motocykl. Tento limitovaný produkční model se bude vyrábět poprvé mimo USA a tak je RX 300 2T jedinečnou příležitostí přidat první evropskou verzi tohoto motocyklu do vaší garáž. Model, který pro Betu znamená návrat na motokrosový trh a který  otevře cestu pro novou řadu zcela nových motorek, která brzy dorazí. RX 300 2T je jedinečný motocykl ve své třídě, dokonalá kombinace výkonu a ovládání, tedy motocykl, který se rodí se závodním duchem. Stále se vyznačuje jednoduchostí jeho ovládání typický pro motocykly Betamotor a plně se zaměřuje na zábavu bez kompromisů.

 

Zcela nová RX 300 byla navržena pro jezdce, kteří hledají styl a výkon pocházející pouze z fabriky Beta z Itálie. „Tovární zvuk motocyklu“ vycházející z tlumiče výfuku odlišuje tento model od ostatních  značek na trati. Mnoho Beta inženýrů pochází z motokrosového prostředí, což jim umožnilo uplatnit svůj talent.

 

Motor

Motor modelu RX 300 nabízí vysokou úroveň výkonu, zejména ve středním a nejvyšším výkonu, přesto stále poskytuje vynikající točivý moment a nabízí příjemně progresivní pohon který je vždy pod kontrolou, se zaměřením na koncept poslušnosti za každé situace.

Válec: vrtání x zdvih 72,0 x 72,0 mm.

Píst: design se dvěma kroužky dokonale přizpůsobený válci RX.

Karburátor: Keihin PWK 38 mm.

Zapalovací svíčka: NGK BR8ECM.

Kliková hřídel: byla odlehčena, zmenšený průměr spojený s hlavní částí motoru - exkluzivně pro RX, poskytuje rychlejší akceleraci při vyšších otáčkách motoru. 

Přívěra: Nastavitelný ventil, který mění dodávku drastického výkonu pro jezdce všech úrovní.

Krátký tlumič výfuku: pro podporu výkonu při středně vysokých otáčkách motoru.

Hydraulická spojka s talířovou pružinou: zajišťuje hladký chod, snadný tah a odolnost proti přehřívání. Předpětí pružiny pro spojku lze nastavit do tří poloh, které mění progrese spojky, nastavením odstupňovaného kroužku spojky.

Chladicí vedení: vysoce výkonné silikonové hadice v modré barvě.

Přepínač MAP: dvoupolohový, poskytuje jezdci dvě různé dodávky výkonu motoru. Tento systém je nezávislý na nastavitelné přívěře a poskytuje jezdci nepřeberné množství nastavitelnosti výkonu motoru.

Výfuk: speciální pokovený výfuk pro krásný vzhled a snadnu údržbu.

 

Podvozek

Vidlice a tlumič: jsou Kayaba (KYB). Tento paket odpružení je exkluzivní pro model RX. Beta inženýři úzce spolupracovali se společností Kayaba na vývoji perfektního nastavení založeného na celkové geometrii modelu RX. Cílem bylo poskytnout pérování dostatečně tuhé na velké skoky, ale zároveň pružné a měkké pro pobrání všech nerovností.

Kola jsou 21" vpředu a 19" vzadu, s pneumatikami 80/100-21 a 120/80-19 Michelin Starcross 6.

Brzdový systém je od Nissin s plovoucími třmeny a 260 mm kotoučem vpředu a 240 mm vzadu.

Elektrický start: Nízká hmotnost lithiové baterie.

Elektrické komponenty, včetně hlavního kabelového svazku, jsou pro snížení hmotnosti na naprostém minimu. Startovací tlačítka a vypínače jsou namontované na řídítkách. Pak jsou zde některé speciální komponenty, které zvyšují úroveň výbavy motocyklu:

Napínače řetězu z červené slitiny Ergal

Modré eloxované ráfky Excel

Červené vodítko řetězu

Červeně eloxované hliníkovo-ocelová rozeta

Černé stupačky ze slitiny Ergal s ocelovými kolíky

Chrániče rukou

Balíček završuje zcela nová grafika s typickými závodními barvami, která tvoří jedinečný vzhled.

 



arrow_upward